Höghastighetsäcklet

Trafikverket har just släppt en rapport och ett förslag om Sveriges Järnvägar. Den innehåller ingen höghastighetsbana, istället finns där upprustning av befintlig järnväg och förbättringar inom ramen för dagens järnvägsnät. Det kommer att kosta 100 miljarder.

Det är alltså 130 miljarder mindre än förslaget med en höghastighetsbana mellan Stockholm och Göteborg/Malmö.

I media rapporterar man nu att POLITIKERNA har ett år på sig att BESTÄMMA hur det ska bli.

Jag då? Vem lyssnar på mig? Jag är medborgare och betalar skatt. Varför nämner inte media mig? Varför får inte jag vara med och bestämma?

Varför skriker inte någon högt? Varför säger Public Service att POLITIKERNA ska bestämma detta utan att granskande berätta hur idiotisk en höghastighetsbana är i jämförelse med Trafikverkets förslag?

Varför vrids information i Public Service till att gynna befintlig maktstruktur? Varför presenterar man inte motbild till den propaganda som spys ut av etablissemanget? Varför ställer sig inte någon upp och SKRIKER? Det finns en hel jävla kår av människor i landet som skrattar åt motiveringen till en höghastighetsbana. Varför hör vi inte deras röster?

Var är vår demokrati?

//patrik wiksten

Kommentera

