Du som är ”stolt svensk”

– Halloj!

– Hej som fan!

– Du är en stolt svensk. Kul. Grattis!

En liten fråga bara; Ungefär exakt VAD är du stolt över?

– Öööh, jag är stolt över att vara svensk. Bah.

– Ok! Du är stolt över att vara svensk. Noterat.

– Exakt VAD gör dig STOLT över att vara svensk?

– Ööh, jag är svensk och stolt över det!

– Coolt!

– Jo, men jag frågade just VAD som gör dig stolt över att vara svensk?

– Vår flagga och vår nation!

– Coolt! Men vad är det med vår flagga och vår nation som gör dig stolt?

– Jag är född här!

– WAWABAM! Du är född här! Coolt! Och det är därför du är stolt eller?

– JA! Jag är stolt svensk!

– Ööh, men varför är du stolt?

– Men hallllåååå? Jag är fucking svensk! Och Stolt över mitt arv!

– Och ditt arv är?

– Att vara svensk såklart!

– Jo precis, men vad i ditt arv gör dig stolt?

– Att vara svensk!

– Det noterade jag tidigare, men eftersom du känner dig stolt så måste det finnas någon form av substans som påverkar dig och ditt sinne att känna dig stolt över Sverige och dess flagga?

– Vi är bäst! Helt enkelt! Vi är Vikingar!

– Awright! Ni är Vikingar! Klart du ska va stolt!

//patrik wiksten

Kommentera

