Vårt nationella trauma – debatten som inte ger något

Jag är less på debatten…

Jag är less på det trauma det skapat.

En stor del av svenska folket röstar på ett parti som av etablissemanget kallas rasistiskt.

Sverigedemokraternas valkampanj möttes att ryggar och resta mellanfingrar. Arbetsplatser och skolor tog inte emot partiledaren när han ville komma på besök. Det är då partiledaren för ett demokratiskt valt parti i Sveriges riksdag.

Hur skall då sverigedemokrater reagera på detta? Det finns alldeles säkert sverigedemokrater som faktiskt är rasistiska. Det finns alldeles säkert socialdemokrater som är rasistiska. Och centerpartister och folkpartister och moderater och miljöpartister och kristdemokrater och banne mig även vänsteranhängare. Som är rasister. FAN FÖR ER. Varför gör ni skillnad på människor på grund av hudfärg eller kulturell/religiös bakgrund? FAN. Varför? Varför är ni RÄDDA? För det är rädslor det handlar om. Rädsla för förändring och en ofta falsk bild av vad människor från andra kulturer står för. En rädsla för att våra jobb försvinner i en strid ström till oliktänkande, osvenskpratande och utseendemässigt osvenska samhällssnyltare som inte ger något tillbaka och inte vill lära sig vårt språk.

FAN.

Det är NATIONALISTISKA tankegångar som är problemet. Det är GRÄNSER som skapat detta trauma. För ett trauma är det.

Att protestera mot en politik man inte håller med om är en demokratisk rättighet. Det har vi gjort alltsedan politik uppfanns. Men med Sverigedemokraterna är det annorlunda. Här handlar det inte om att tycka annorlunda, det handlar om att visa sitt FÖRAKT. Det handlar om att förstöra möten genom att spela saxofon när partiledaren talar. Att blåsa i vuvuzelor så högt man bara FAN kan. Bara för att förstöra. ”ALDRIG POLITISKT LÄCKAGE”. Inte ta debatten. Förakta.

Om jag var Sverigedemokrat skulle jag ta illa vid mig. Definitivt.

Men jag är inte Sverigedemokrat och kommer aldrig att bli. För jag tror inte på den politik man representerar. Jag tror inte på nationalism och värnande om det svenska. Men jag blåser inte i Vuvuzelor och gör inga ”hembesök” enligt RF. Jag tar debatten. Varje dag i veckan, tjugofyra timmar om dygnet. Och jag utgår inte från att vare sig partiet eller de som röstar på partiet är rasister.

Rasism är för mig ett antal steg efter nationalism och skall inte missbrukas i skällsord hit och dit.

Jag tror att du faktiskt kan vara Sverigedemokrat utan att vara rasist. Och jag är inte helt säker på att Sverigedemokraterna för en rasistisk politik. NATIONALISTISK – DEFINITIVT. Men rasism är något jag inte tar lätt på. Det är för mig ondska i dess renaste form. Att inte acceptera en annan människa som är gjord av EXAKT samma grundstenar som du enkom för att de inte är född i samma land. Eller för den delen ser ut som du. Det äcklar mig.

Nationalstaten, gränser och PENGAR har skapat en planet där en del har ALLT medan vissa har INGET. – OJ oj OJ, han HATAR KAPITALISMEN! Nej det gör jag inte. Men det måste finnas ett sätt att vinna också med kapitalism. För alla. En kapitalism som inte suger ur vissa och övergöder andra. En kapitalism där alla har samma chans. Och där alla kan påverka sitt öde.

Denna planet härbärgerar ett maffig skara Homo Sapiens. Vi är väl över sju miljarder människor som skall dela utrymmet på denna begränsade yta. Och eftersom ytan just är begränsad går det inte att tro att ekonomin ständigt skall växa. Men det är precis det som alla kalkyler är baserade på. TILLVÄXT. Vi medborgare tror på detta, precis som en religion. Och accepterar att lägga skattepengar på att lösa ut banker som hamnat i kris. ”Jo men så är det ju, det kan ju liksom gå fel ibland. Det är säkert någon såndär spekulant som fått banken att skaka”. Och ordet ”Tillväxt” är ett mantra…

Det är NATIONALISM vi ska bekämpa. Vi är ALLA ETT folk. Vi delar samma planet och hela grejen med gränser och nationer är ENKOM ett sätt att skaffa sig inflytande och makt.

Nikola Tesla ville ge mänskligheten FRI ENERGI. Det är första steget. Om människan har tillgång till energi kan vi skapa i stort sett allt själva. Men eftersom energi är VÄRLDENS STÖRSTA handelsvara blir det problem… För vem vill ge upp makten och pengarna?

Det är därför OPEN SOURCE behövs, istället för att patentera i tron om att tjäna pengar. Det går att tjäna pengar ändå även om du gör din teknologi fri. Genom donationer. Donationer är idag något man gör för godhet; ”Jag gav femtio spänn till röda korset” och så känns det bra. Donationer skulle kunna driva hela världsekonomin. Därom är jag helt övertygad.

Det finns idag mycket lovande projekt inom många olika områden av möjliga energikällor. Och då pratar jag inte om vindkraft, solenergi och biogas. Men ingen i etablissemanget stödjer det. Varför? PENGAR HAHA (överraskning).

Om energi gjordes tillgängligt för alla precis som luft och vatten skulle världen bli en betydligt mer rättvis plats. Alla skulle ha chans att utvecklas utan beroende av så kallade I-länder. Alla skulle då kunna delta i debatten på internet och kommunikationen skulle förenklas. Teknologi kan föra oss närmare varandra.

Då skulle nationalstaten inte bli lika viktig och invandring inte vara ett problem överhuvudtaget.

Vi är alla gjorda av samma skit. Vi åker genom rymden på ett klot som fångats av en specifik stjärnas gravitation. Vi cirkulerar runt denna sol, det tar 365 dagar. Vi är i grunden en enda sak… Stjärnstoft. För i helvete, sluta förakta andra kulturer – lär er om dem. Var inte rädda.

Var fri och oberoende, var dig själv och respektera ALLA.

//patrik wiksten

Kommentera

