Den allmänna debatten kring allt, typ!

Suck…

Och whfooof… (utandning)

Hur ska jag börja?

Det viktigaste är nog ändå att börja med att säga: – Jag är homo sapien. Jag respekterar andra homo sapien.

Och det enklaste vore nog att börja med ”Å herregud vilka idioter”. Fast det tänker jag inte göra.

Vi som tillhör rasen homo sapien (för övrigt den enda rasen av människor jag känner till oavsett hudfärg) är tyvärr enligt min mening allt för lättpåverkade.

Booom! Vakna!

Du föddes som människa!

Du hade alla verktyg för att få denna planet att fungera. Men vad hände?

För det första, du hade föräldrar! Dina föräldrar älskar dig. Och de ”fostrade” dig enligt de värdegrunder de har gällande sociala kunskaper och religiösa normer.

BOOM!

Du tvingades till ett antal religiösa högtider och ritualer. Du blev ”införstådd” med att saker och ting är på ett visst sätt.

Du fostrades med att inta din föda i en ritual där alla medlemmar av familjen var närvarande. I vissa familjer tackade man ett högre väsen för maten. I andra inte.

Du gick på dagis där man gjorde allt i sin makt för att neutralisera ditt kön.

Du är man. Du är kvinna.

Det är tydligen jätteviktigt att skita i just den saken.

Varför?

Historiskt har män haft makten över vårt samhälle och hur det formas. Kvinnor har stått åt sidan och tagit hand om våra barn.

Hur bra är det?

Det är ett patriarkalist synsätt och det sätt vår generation är formad enligt samhället. Det är religion…

Religion har format hela vårt samhälle och synsätt. Vi har stipulerat att kyrkan är skild från staten men snälla någon… Vi är i samma generation fortfarande som detta stipulerades!

Vi är fortfarande i kristendomens grepp! Lyssna på politikerna som inte vill skiljas från detta utan hela tiden anammar mantrat: ”kristna värderingar”…

Visst är KD överrepresenterade i denna sfär, men många andra hänvisar till detta med SD i spetsen.

Vad gott har kristendomen medfört?

ALLA religioner pratar om kärlek och kärlekens budskap. Och vad är bevisat gällande Sverige och dess värderingar som enligt historien bygger på kristna värderingar?

Kristna värderingar är följande:

Du har en Gud
Allt annat är falskt
Om du inte tror på Gud hamnar du i helvetet!
Du skall vända andra kinden till.
Fast det är helt ok att straffa otrogna!
För de otrogna kommer inte till himlen!
Oj, förresten! Det kommer ju en domedag! Oj!
Glömde det…
För det är ju Gud som skall döma!
Fast Gud älskar ju oss som dödar otrogna mer! (tror jag)
För de som förnekar Gud, eller tror på annat tjafs är ju OTROGNA HUNDAR och måste DÖDAS I DÖDEN!
För om jag dödar en otrogen hund kommer Gud att älska mig mer!
Så när domedagen kommer och jag då dödat en massa otrogna hundar kommer Gud att älska mig mer!
Eller?
Shit…
Glömde det där med domedagen…
ALLA skall ju dömas av Gud, oavsett hur de betett sig…
Shit också… Fan! Glömde det…
Asså, Gud; jag är din tjänare som FAaan! Men jag glömde det där med domedagen att det faktiskt är du som skall döma.. Jag har liksom, typ agerat domare i vissa fall och ber om ursäkt…
Fast det där med homosexualitet är äckligt och ogudaktigt!
För det står ju i bibeln, typ!
Bläää för homosar! De är i strid med Jesus!
Eller nåt?
Fast återigen… Det är ju inte jag som skall döma!
Fast min präst tycker det är fel med homoäktenskap och jag stödjer honom! Eftersom han är i min församling och döpte mig och äktade mig med min fru!
Min präst har påverkat mig och jag älskar honom! Han pratar sanning och homosar är fel enligt bibeln! Jag har inte själv sett något i bibeln som styrker detta men han är ju en auktoritet!
Shitt vad svårt det är det här med att hitta en ståndpunkt!

Det är skitenkelt!

Strunta i religion. Strunta i ideologier. Det finns en mänsklig norm, den grundläggande…

Oändlig kärlek är den enda sanningen, allt annat är illusion. Respekt för andra människor är allt i det sociala spelet!

Hela det politiska spelet är enkom ett sätt för makten att få oss att tro att vi tillhör en ras som måste domineras av en politisk makt.

Våra politiker är folkvalda. De säger det stup i kvarten.

Men då måste de ju vara för det vi vill, eller hur?

Böllshitt!

Politiker är politiker för att de ser en karriär. Det är av egenintresse i första hand att man blir politiker. Tänk till! Vad har en riksdagsman i lön?

Sant: ”Ohyggligt mycket mer än de flesta av oss!”

Dagens politiker är en fars! De är inte alls intresserade av medborgare EGENTLIGEN! Jo… Faktiskt lite mer än andra, men de är mest intresserade av vad de själva får ut av det!

Nu skriiiiiiiker många och säger ”DU HAR FEL! VI FOLKVALDA ÄR DÄR AV ÖVERTYGELSE!”

Ok! Om ni nu är där av övertygelse och inte vill annat än folkets bästa, låt oss då fixa till det!

Du får mat och boende samt klädbidrag. Du får statlig barnomsorg och en vecka i fjällen kring sportlovet, är det ok?

Gustav Fridolin, du som just blivit pappa. Det låter väl som en cool deal? För du är väl politiker på grund av ett kall?

Det där ”kallet” som alla politiker hävdar?

Nej, politik och att bli politiker är en karriärsmöjlighet som många andra. En riksdagsman tjänar ohyggligt mycket mer pengar än de flesta av oss och har dessutom möjlighet att tjäna extra i andra uppdrag.

Hela grejen med politik är ett sätt av de som vill ha makt att gottgöra sitt värv oavsett om de tjänar medborgarna eller inte…

I dagens samhälle är politiker i min mening inte alls intresserade av vad medborgarna tycker. De är mer intresserade av vad företag kan erbjuda i form av egennyttiga alternativ. De motiverar det med påstådda arbetstillfällen och utveckling.

Vi behöver inte en offentlig makt!

Vi behöver möjligen en offentlig administratör med möjlighet att sett till behov fördela tillgångar och tillgodose samhällets krav.

//patrik wiksten

Kommentera

