Kära lilla krumelur…

Astrid Lindgren var tillsammans med August Strindberg de svenskar som skapade fenomenet ”att tänka utanför lådan”.

Jag har alldeles säkert missat någon, men de är de två som för mig står på ”Us dudes who doesn’t care WHATSOEVER bout wut other dudes think”-barrikaderna.

Om vi människor vill utvecklas till den potential vi har förutsättningar för måste vi lära oss gåsens metod. Feta fjädrar gör att allt rinner av…

David Icke är en så kallad ”kontroversiell” person. Av många avskydd, av många älskad. Han började sin karriär som fotbollsspelare och fortsatte som BBC reporter innan han 1990 öppnade garderoben för det oförklarliga.

Han blev en av vår tids ledande konspirationsteoretiker. Han är en av de i modern historia som stuckit ut hakan längst helt enkelt…

Han myntade ”The greatest prison people live in, is the fear of what other people think”.

Nej, jag stöder inte allt det David säger, men just det citatet är för mig ett paradigmskifte i min tid här på jorden. Det är det enskilt viktigaste som sagts av någon just för mig…

Vi är hämmade av vår sociala struktur och vår rädsla för att inte passa in.

För att vi ska kunna bli det vi har potential för att bli måste vi befria oss från våra föräldrar och vår rädsla för att inte passa in… Ingen på denna jord har någonsin haft perfekta föräldrar. Och det vet vi som är föräldrar. Därför är det vitalt att vi barn, när vi vaknar upp och börjar ifrågasätta, förlåter våra föräldrar.

Min pappa. Min mamma. De gjorde så gott de kunde mot bakgrund av de förutsättningar de hade. Det jag vet är att de älskade mig.

Vi är alldeles säkert besvikna över mycket och har frågetecken kring händelser. Men du kan vara säker på att de gjorde det bästa de kunde med de förutsättningar de hade.

När du gör den åtgärden i ditt liv. Oavsett om det är en tankekonstruktion, eller en konfrontation, så kommer du att hitta en plats i ditt sinne där du finner ro.

Det är början på ditt vuxna liv, då har du kapat navelsträngen!

//patrik wiksten – …jag vill aldrig bliva stur!

Kommentera

